Regulaminy

Jak funkcjonuje lista najszybszych aut w naszym kraju? Poznajcie regulamin, według którego kategoryzujemy czasy! Niech nasza lista to będzie Święty Graal!

ZASADY DZIAŁANIA DRAGRACELIST.PL
REGULAMIN DLA AUT GRUPY STREET
REGULAMIN DLA KLAS PROFI

KODEKS DRAGRACELIST.PL
1. Strona dragracelist.pl jest zestawieniem najlepszych wyników w historii wyścigów na ¼ mili w Polsce.
2. Listy dragracelist.pl są prowadzone w sposób rzetelny, niezależny i bezstronny.
3. Niniejsza strona działa dobrowolnie i nie osiąga zysków z tytułu działalności.
4. Dane opublikowane na stronie są publiczne i nie wymagają zgody zainteresowanych osób.
5. Listy są prowadzone na podstawie opublikowanych wyników zawodów oraz udokumentowanych danych przejazdów zawodników.
6. Rekordowe przejazdy, w których popełniono falstart, nie będą uwzględniane na liście.
7. W trakcie sezonu wszystkie wyniki zawodników lepsze od ostatniej pozycji w grupie podstawowej danej klasy są dodawane, a gorsze wyniki od aktualnej w danej chwili grupy podstawowej są przenoszone do listy rezerwowej.
8. Po każdym sezonie lista rezerwowa zostanie wykreślona.
9. Lista podstawowa to grupa zawodników mieszcząca się w głównej liście np. Absolute Top100, Top50 Drag, Top20 w każdej grupie napędowej, czy też Top10 w każdej klasie.
10. Lista rezerwowa to grupa zawodników, która nie mieści się w głównej liście w.w. grup.
11. Ekipa dragracelist.pl zastrzega sobie prawo do weryfikowania osiągniętych wyników.
12. Jeśli są podstawy do nieuznania osiągniętych wyników, ekipa dragracelist.pl może te wyniki unieważnić.
13. W przypadku spornych przypadków o rozstrzygnięciu decyduje ekipa dragracelist.pl.
14. Ekipa dragracelist.pl zastrzega sobie prawo do zmiany lub rozszerzenia kodeksu oraz innych dokumentów opublikowanych na tej stronie, jeśli aktualne w danym momencie zapisy okażą się niewystarczające.
15. Zmiany w dokumentach mogą być dokonywane tylko i wyłącznie w przerwie międzysezonowej.

REGULAMIN DRAGRACELIST.PL DLA AUT GRUPY STREET
1. Niniejszy regulamin jest niezależny od regulaminów poszczególnych imprez w kraju i za granicą, a wpis do grupy Street jest uzależniony od spełnienia poniższych punktów.
2. Wnętrze, nadwozie, płyta podłogowa i szyby muszą być seryjne.
3. Ilość miejsc w samochodzie musi być zgodna z fabryczną specyfikacją.
4. Wszystkie elementy wnętrza muszą być na swoim miejscu.
5. Silnik nie musi być tego samego producenta co samochód.
6. Zakazane jest przerabianie komory silnikowej, poza dodaniem uchwytów mocujących silnik.
7. Dozwolony jest montaż co najmniej jednego doładowania (turbo, kompresor, podtlenek azotu).
8. Wymiana elektroniki i mechaniki silnika jest dozwolona.
9. Przerabianie podłużnic jest zabronione.
10. Układ wydechowy lub dolotowy może być zmieniony, ale końcówka musi się znaleźć pod tylnym zderzakiem, a inne elementy wylotowe nie mogą znajdować się w obrębie karoserii.
11. Zbiornik paliwa, który musi być seryjny i układ paliwowy muszą się znajdować w oryginalnym miejscu, dozwolona zmiana pompy paliwowej. Atestowana butla LPG musi być seryjna.
12. Przednia i tylna klapa bez szyb mogą być z karbonu/kevlaru lub innego laminatu (grubość min 2 mm) i zamontowane na seryjnych uchwytach.
13. Drzwi boczne muszą być seryjne.
14. Wszystkie elementy zewnętrzne pojazdu muszą być zamontowane na swoim miejscu.
15. Można stosować dowolny typ skrzyń biegów. Przy tego typu modyfikacjach zabronione jest cięcie płyty podłogowej oraz podłużnic.
16. Sprzęgło może być wymienione lub zmodyfikowane.
17. Wszystkie światła, sygnał dźwiękowy i wycieraczki muszą działać.
18. System hamulcowy, kierowniczy i chłodzenia silnika muszą być sprawne.
19. Hamulce mogą być wzmocnione.
20. Opony muszą mieć znaczek D.O.T. oraz E, czyli muszą być seryjnie dopuszczone do ruchu drogowego w krajach UE, poprzecznie lub skośnie nacinane. Indywidualne przypadki nie będą brane pod uwagę.
21. Rodzaj napędu nie musi być seryjny, jednak zmiana napędu musi być mechaniczna i wyraźna (np. w przypadku aut AWD zmiana na RWD lub FWD poprzez wyjęcie wału napędowego) oraz niewymagająca cięć płyty podłogowej.
22. Dozwolony montaż kubełkowych foteli przednich oraz sportowych pasów bezpieczeństwa z homologacją dopuszczającą do użytku. Fotele muszą jak najwierniej wyglądem przypominać seryjne fotele.
23. Zabronione jest używanie foteli o konstrukcji stalowej lub metalowej specjalnie przeznaczonych do wyścigów równoległych.
24. Dozwolona wymiana lub modyfikacja zderzaków przy zachowaniu warunków bezpieczeństwa.
25. Sportowa kierownica jest dozwolona.
26. Akumulator nie musi być w miejscu fabrycznym, ale nie może znajdować się w jednej przestrzeni z kierowcą.
27. Zawieszenie może być zmienione, ale punkty mocowania muszą być fabryczne.
28. Dozwolone usunięcie systemu klimatyzacji, koła zapasowego i lewarka.
29. Nieseryjne mechanizmy różnicowe o zwiększonym tarciu wewnętrznym (szpery) są dozwolone.
30. Pasy bezpieczeństwa muszą być sprawne.
31. Pałąk (roll-bar) jest dozwolony pod warunkiem zachowania kompletnego wnętrza.
32. Felgi nie mogą być mniejsze niż 13 cali, z wyjątkiem innych, zamontowanych seryjnie.
33. Jednostkowe odstępstwa od normy poparte przeglądem technicznym oraz wpisem w dowodzie rejestracyjnym nie będą brane pod uwagę.
34. Jeżeli jakaś modyfikacja nie jest opisana jako dozwolona, to znaczy, że jest zabroniona.
35. W regulaminie nie są zawarte punkty dotyczące ważności dowodu rejestracyjnego, przeglądu technicznego i OC oraz posiadania gaśnicy. Te czynności leżą w gestii organizatorów imprez, którym ufamy, że rzetelnie sprawdzą wymienione w punkcie elementy.

Regulamin wchodzi w życie z dniem 14.05.2024 r.

REGULAMIN DRAGRACELIST.PL DLA AUT GRUPY PROFI

1. Samochód musi posiadać co najmniej cztery koła.
2. Dopuszcza się pojazdy o konstrukcji rurowej.
3. Światła zewnętrzne nie są obowiązkowe.
4. Wszystkie rodzaje opon są dozwolone.
5. Wymiana silnika i jego wszelkie modyfikacje są dozwolone.
6. Dozwolone są dwa silniki (bimoto) i więcej w jednym pojeździe.
7. Silnik musi być połączony z kołami w sposób mechaniczny.
8. Dopuszczone są wszystkie rodzaje skrzyń biegów.
9. Zezwala się na stosowanie dowolnego rodzaju paliwa.
10. Wszystkie nieopisane w regulaminie modyfikacje są dozwolone.
11. Szczegółowe warunki techniczne są zawarte w regulaminach zawodów.

Regulamin wejdzie w życie z dniem 01.01.2016.

Copyright © 2022 DragRacing.pl          

Ta strona używa ciasteczek.
Polityka ciasteczek
Więcej
AKCEPTUJĘ