Paweł Grelich

dragracelist.pl

Volkswagen Golf II

Waga: 1080 kg

klasa: STREET FWD Turbo oraz DRAG FWD Turbo

 

Moc 860 KM + 100/120 KM z nitro.

dragracelist.pl

dragracelist.pl

Paweł przygodę z dressingiem rozpoczął od startu ze swoim Audi A6 3,0 TDI, w którym miał około 280 koni i 570 niutonometrów pierwszy start był w Kamieniu Śląskim. Paweł kupił Golfa w 2015 roku, po lekkich modyfikacjach – silnik 1,8 turbo z turbosprężarką z Mitsubishi EVO TD05, miał wtedy 330 koni mechanicznych oraz 370 niutonometrów momentu obrotowego, w tym setupie czas w Kamieniu Śląskim udało się uzyskać na poziomie 13,6 przy EGT 1100 stopni! Paweł od razu udał się z autem do Turbo Lamik, gdzie dodano kilka czujników i wystrojono auto na nowo, co dało efekt 400 koni i 500 Nm.

dragracelist.pl

W tej specyfikacji auto jeździło ponad sezon, a w międzyczasie udało się dojść na tej turbosprężarce do 500 koni mechanicznych na paliwie E85, następnie doszedł strzał z nitro na poziomie 120 koni mechanicznych i w tym setupie udało się pojechać 11,34 sekundy. Tak naprawdę obecny setup to tak jakby wziąć nową karoserię i zbudować wszystko od nowa, ponieważ w tym samochodzie zostało wszystko przebudowane porównując do auta, które Paweł kupił.

 

Paweł lubuje się również w wyścigach na 1/2 mili, 1000 metrów oraz biciu rekordów prędkości na lodzie, czyli popularnych imprezach Arsunda Speedweekend w Szwecji na zamarzniętym jeziorze.

Od 2021 roku wałki rozrządu CatCams, głowica pełna obróbka w Dziak Motorsport, porting z dimplingiem (powierzchnia piłeczki golfowej na kanałach ssących), zawory ssące i wydechowe powiększone od Supertecha. Jednostka to 1,8 turbo, seryjnie 150 koni, teraz rozwiercone na 2 litry, ale użyty został tutaj blok z diesla 1,9 TDI 😀 Głowica na tak zwanym szerokim kanale z silnika o oznaczeniu AGU, wał korbowy fabryczny z silnika 2,0. Kolektor ssący i równoodległościowy kolektor wydechowy custom by Turbo Lamik. Przez auto przeszły już trzy turbosprężarki, a czwarta – obecna to Garrett GTX 4202R. Golf jest wystrojony na paliwie E85 dostępnym na stacji benzynowej w Unii Europejskiej, ale niestety nie w Polsce 😁

dragracelist.pl

Układ paliwowy składa się z trzech pomp paliwowych – dwa Bosche 044, które tłoczą z 2 litrowego swirl pota na silnik i jedna fabryczna, która podaje paliwo do swirl pota z fabrycznego zbiornika paliwa. Wtryskiwacze Boscha cztery sztuki pojemności 2200cc, tutaj dwie listwy paliwowe ponieważ kiedyś mieliśmy zrobione 8 wtryskiwaczy ale teraz zwiększyliśmy pojemność wtrysków i pozostajemy przy czterech sztukach natomiast wciąż mamy możliwość przejścia na 8 sztuk.
Chodzi o hamulce to z przodu mamy dwutłoczkowy zacisk z Audi S2 tarcza o średnicy 288 mm największa jaką udało się zmieścić w felgę 15 cali. W
Specyfikacji streetowej mamy Toyo R888 R, o średnicy 15 cali i szerokości 235.

Czas 200-250 to wynosi poniżej 3 sekund a 100-200 poniżej poniżej 5 sekund, w granicach 4,5 sekundy, a 200-300 poniżej 10 sekund na oponie drogowej R888. Przyspieszenie 0-100 na oponie drogowej na zwykłej ulicy w granicach 4,5 sekundy, a na dobrze przygotowanym torze w granicach 4 sekund. Na oponie dragowej 0-100 w granicach 3 – 3,2 sekundy.

dragracelist.pl

Jeśli chodzi o skrzynię biegów to jest tam zamontowane w tym momencie DSG sterowane przez Ecumaster EMU Black. Ogólnie jeśli chodzi o skrzyni biegów Paweł przeszedł przez wszystkie warianty od seryjnej skrzyni, przez kłowe wkłady, po DSG. Paweł pobił czas Dawida Lamika 6 lat temu, 14 sierpnia 2016 roku po raz pierwszy na TTT w Finsterwalde z czasem 11,34 @ 227km/h i było to jeszcze z manualną skrzynią biegów. Następnie bił już samego siebie i czas 11,1 zrobił w Trencinie na Słowacji gdzie trakcja jest porównywalna z Piłą.

 

Decyzja co do DSG przyszła po wielu awariach kłowej skrzyni, w międzyczasie założyliśmy Race TCS, w roku 2019 – idąc za przykładem Golfa z Niemiec (Boba Motoring). Przystosowywanie sterowania skrzynią też zajęło sporo czasu w sezonie po montażu, natomiast przejście na DSG było najbardziej trafną decyzją jeśli chodzi o układ napędowy.

Aktualny rekord na ulicznej oponie na torze klejonym 10,740 s w 2020 roku z prędkością 241 km/h w Zerbst, a 10,84s w Polsce (Piła), a na oponie dragowej 10,075s w Pile i z tym czasem zajmuje 8 miejsce w klasyfikacji DRAG FWD TURBO

dragracelist.pl

Copyright © 2022 DragRacing.pl          

Ta strona używa ciasteczek.
Polityka ciasteczek
Więcej
AKCEPTUJĘ